Ngomong Jawa Versi 1.1Ngomong Jawa Version 1.1


English Version

Bahasa Jawa adalah bahasa yang digunakan di Jawa Tengah, Yogyakarta dan Jawa Timur. Digunakan oleh sekitar 80 juta orang. Merupakan bahasa daerah yang paling banyak digunakan di Indonesia. Untuk membantu Anda bergaul dengan bahasa jawa tersebut, Anda dapat menggunakan Aplikasi Ngomong Jawa yang dapat di download dari Android Market.

Saat ini aplikasi Ngomong Jawa diupgrade ke versi 1.1. Pada versi 1.1 ini, saya tetap menggunakan pembicara yang berasal dari suku Jawa asli agar tetap mempertahankan logat Jawa. Beberapa perbaikan di versi ini dibanding sebelumnya:

1. Menambahkan lebih banyak variasi kata, frase maupun kalimat.
2. Menambahkan Tab Tambah untuk memberikan pengalaman yang berbeda kepada para pengguna
3. Memindahkan Tab Help ke Menu Help

Jika Anda memiliki pertanyaan, saran, kritik atau apa saja mengenai aplikasi Ngomong Jawa ini silahkan kirim email atau tuliskan komentar Anda di bawah. Jika Anda menyukai aplikasi ini jangan lupa untuk mendukung saya dengan cara share ke social network yang Anda miliki dengan menggunakan beberapa tombol social network di bawah


Available in Android Market
Versi Bahasa Indonesia

Javanese language is the language spoken in Central Java, Yogyakarta and East Java. Used by about 80 million people. Tradional language which the most widely used in Indonesia. To help you get along with the Javanese language, you can use Ngomong Jawa Application that can be downloaded from the Android Market.

The current version of Ngomong Jawa application is upgraded to version 1.1. In this version, the application still use native speaker from original Javanese accent. Several fixes in this version than the previous:

1. Add more variations of words, phrases or sentences.
2. Adding Tabs Add to deliver a different experience to users
3. Moving Help Tab to a Menu

If you have any questions, suggestions, criticisms or anything else about Ngomong Jawa application please send us an email or write your comments below . If you liked this application, please do not forget to support me by share to your social networks using some of the social network buttons below


Available in Android Market


2 responses to “Ngomong Jawa Versi 1.1Ngomong Jawa Version 1.1

  1. Hi everyone, it’s my first visit at this website, and paragraph is actually fruitful for me, keep up posting such articles or reviews.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *